Fazer tekee kattavia toimenpiteitä koronaviruksen (COVID-19) aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Seuraamme tilanteen kehittymistä jatkuvasti, teemme tarvittavia muutoksia toimintaamme sekä pidämme asiakkaamme ja työntekijämme niistä ajan tasalla.  

Päivitämme tälle sivulle tietoja tilanteen kehittymisestä. Tätä sivua on päivitetty keskiviikkona 5.7.2021.

 

Fazer-konserniin on nimitetty erityinen työryhmä, joka johtaa koronavirukseen varautumista ja antaa päivittäisiä toimintaohjeita. Olemme varautuneet kaikissa liiketoiminnoissamme koronavirusepidemiaan.

Informoimme asiakkaitamme mahdollisista koronapandemian aiheuttamista vaikutuksista liiketoimintaamme. Fazerin jokaisella liiketoimintayksiköllä on liiketoimintakohtaiset jatkuvuussuunnitelmat koronavirusepidemian varalle.  

Seuraamme tiiviisti viranomaisohjeita kaikissa maissa, joissa Fazer toimii. Työntekijämme saavat ajantasaista tietoa muuttuneista toimintatavoista esimiesten, intranetin ja virtuaalisten tiedotustilaisuuksien välityksellä. 

Tuotanto jatkuu normaalisti, kahvilat ovat auki, ja osassa niistä  on take away -myyntiä

Kaikki Fazerin tehtaat, leipomot ja myllyt toimivat täydellä kapasiteetilla ja toimittavat tuotteita normaalisti. Jos tilanteessa tapahtuu muutos, kerromme siitä. Meillä on jatkuvasti päivittyvä suunnitelma, jolla varmistamme toimintamme jatkuvuuden ja tuotteidemme saatavuuden poikkeustilanteessa. 

Fazer Café -kahvilat ovat auki. Kahviloissa on kiinnitetty erityistä huomiota turvalliseen asiointiin. Asiakaspaikkoja on karsittu vallitsevan ohjeistuksen mukaisesti ja asiakaspolut on suunniteltu tarkasti. Useissa kahviloissa on ulkoterassit.

Nouto- ja toimituspalveluita tarjoavat seuraavat Fazer Café -kahvilat: Helsingissä Citycenter, Forum, Kamppi, Kluuvikatu 3, Lauttasaari, Munkkivuori, Sanomatalo, Tripla ja Töölö. Espoossa Ainoa, Vantaalla Fazerila, Tampereella Hämeenkatu ja Turussa Aurakatu.

Fazer palvelee kuluttajia eri puolilla pääkaupunkiseutua sijaitsevissa Gateau-leipomomyymälöissä. Helsingin Sörnäisissä sijaitseva artesaanileipomo toimittaa leipomo- ja konditoriatuotteita näille Gateau-leipomomyymälöille. Gateau-verkkokaupasta voi  myös tilata artesaanileipää ja -leivonnaisia ja noutaa ne valitsemastaan Gateau-myymälästä.

Fazer Experience -vierailukeskuksen myymälä on auki ja opastetut kierrokset ja pienimuotoiset tapahtumat, kuten lasten synttärit, jatkavat toimintaansa kokoontumisrajoituksia ja turvavälejä noudattaen, joskin osin supistetuin aukioloajoin. Fazer Café Fazerila -kahvila on auki. Tarkista Fazer Experience -vierailukeskuksen aukioloajat täältä

Turvallisuus ja korkea hygienia saavutetaan kattavilla toimenpiteillä

Panostamme toiminnassamme ennaltaehkäiseviin toimenpiteisiin. Vain välttämätön liikematkustus on sallittua. Fazerilla on voimassa vahva toimihenkilöiden etätyösuositus. Tämä suositus on voimassa toistaiseksi.

Sisäisiä kokouksia ja tapaamisia ulkoisten sidosryhmien kanssa on rajoitettu. Fazer Meeting Center -kokouskeskus on avoin. Kaikkien vierailijoiden on saapuessaan rekisteröidyttävä infotiskillä ja heillä on oltava vierailijakortti.

Viranomaisohjeiden mukaisesti olemme suositelleet henkilöstöämme välttämään matkustusta myös vapaa-ajalla. Olemme myös samaisten viranomaisohjeiden mukaisesti ohjeistaneet työhön paluun matkustuksen ja mahdollisen koronavirus altistuksen jälkeen. Kaikki vierailut tuotantotiloihimme on kielletty. Henkilöstöä on myös ohjeistettu huolehtimaan erityisen hyvin käsihygieniasta. 

Fazerin asiakaspalvelu palvelee verkossa

Fazerin asiakaspalvelu (kuluttajapalvelu) vastaa asiakkaiden palautteisiin eri kanavissa. Tässä tilanteessa suosittelemme käyttämään verkkopalveluamme www.fazer.fi/asiakaspalvelu. Tiedotamme sivuillamme, jos asiakaspalvelu ruuhkaantuu tai käsittelyajat pidentyvät. Kirjepostia emme toistaiseksi käsittele, ja toivomme, että asiakaspalveluumme ollaan yhteydessä ennen kuin meille postitetaan näytteitä.  

Fazerin mediapuhelin palvelee ma-pe klo 8-16, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com