Fazer tekee kattavia toimenpiteitä koronaviruksen (COVID-19) aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Seuraamme tilanteen kehittymistä jatkuvasti, teemme tarvittavia muutoksia toimintaamme sekä pidämme asiakkaamme ja työntekijämme niistä ajan tasalla.  

Päivitämme tälle sivulle tietoja tilanteen kehittymisestä. Tätä sivua on päivitetty perjantaina 24.9.2020.

Fazer-konserniin on nimitetty erityinen työryhmä, joka johtaa koronavirukseen varautumista ja antaa päivittäisiä toimintaohjeita. Olemme varautuneet kaikissa liiketoiminnoissamme koronavirusepidemiaan. 

Informoimme asiakkaitamme mahdollisista koronaviruksen aiheuttamista vaikutuksista liiketoimintaamme. Fazerin jokaisella liiketoimintayksiköllä on liiketoimintakohtaiset jatkuvuussuunnitelmat koronavirusepidemian varalle.  

Seuraamme tiiviisti viranomaisohjeita kaikissa maissa, joissa Fazer toimii. Työntekijämme saavat ajantasaista tietoa muuttuneista toimintatavoista esimiesten, intranetin ja virtuaalisten tiedotustilaisuuksien välityksellä. 

Tuotanto jatkuu normaalisti, kuluttajia palvellaan myös verkkokaupoissa

Kaikki Fazerin tehtaat, leipomot ja myllyt toimivat täydellä kapasiteetilla ja toimittavat tuotteita normaalisti. Jos tilanteessa tapahtuu muutos, kerromme siitä. Meillä on jatkuvasti päivittyvä suunnitelma, jolla varmistamme toimintamme jatkuvuuden ja tuotteidemme saatavuuden poikkeustilanteessa. 

Fazer avasi kesäkuun alussa kaikki kahvilansa ja ravintolansa Suomessa. Fazer palvelee kuluttajia eri puolilla pääkaupunkiseutua sijaitsevissa Gateau-leipomomyymälöissä. Helsingin Sörnäisissä sijaitseva artesaanileipomo toimittaa leipomo- ja konditoriatuotteita näille Gateau-leipomomyymälöille. Gateau-verkkokaupasta voi  myös tilata artesaanileipää ja -leivonnaisia ja noutaa ne valitsemastaan Gateau-myymälästä. 
Fazer Experience -vierailukeskus Vantaan Vaaralassa on avoinna, ja verkkokaupan kautta sieltä voi tilata Fazer-tuotteita ja noutaa ne paikan päältä Fazerilasta. Tarkista Fazer Experience -vierailukeskuksen aukioloajat täältä

Turvallisuus ja korkea hygienia saavutetaan kattavilla toimenpiteillä  

Panostamme toiminnassamme ennaltaehkäiseviin toimenpiteisiin. Vain välttämätön liikematkustus on sallittua. Toimihenkilöiden asteittaisen toimistolle paluun toinen vaihe käynnistyy Suomessa maanantaina 10.8.2020. Olemme varautuneet palaamaan nopeasti takaisin etätyösuositukseen, mikäli epidemiatilanne sitä vaatii. Sisäisiä kokouksia ja tapaamisia ulkoisten sidosryhmien kanssa on rajoitettu. Fazer Meeting Center -kokouskeskus on avattu. Kaikkien vierailijoiden on saapuessaan rekisteröidyttävä infotiskillä ja heillä on oltava vierailijakortti.
Viranomaisohjeiden mukaisesti olemme suositelleet henkilöstöämme välttämään matkustusta myös vapaa-ajalla. Olemme myös samaisten viranomaisohjeiden mukaisesti ohjeistaneet työhön paluun matkustuksen ja mahdollisen koronavirus altistuksen jälkeen. Kaikki vierailut tuotantotiloihimme on kielletty. Henkilöstöä on myös ohjeistettu huolehtimaan erityisen hyvin käsihygieniasta. 

Fazerin asiakaspalvelu palvelee verkossa  

Fazerin asiakaspalvelu (kuluttajapalvelu) vastaa asiakkaiden palautteisiin eri kanavissa. Tässä tilanteessa suosittelemme käyttämään verkkopalveluamme www.fazer.fi/asiakaspalvelu. Tiedotamme sivuillamme, jos asiakaspalvelu ruuhkaantuu tai käsittelyajat pidentyvät. Kirjepostia emme toistaiseksi käsittele, ja toivomme, että asiakaspalveluumme ollaan yhteydessä ennen kuin meille postitetaan näytteitä.  

Fazerin mediapuhelin, puh. +358 40 668 2998, media@fazer.com