Fazer Ravintolat -verkkokaupan sopimusehdot 

29.9.2020 

1. Yleistä

Näitä ehtoja sovelletaan Fazer Ravintolat Oy:n (Fazer Café) ja verkkokaupan käyttäjän (”Asiakas”) välillä, kun Asiakas ostaa tuotteita osoitteessa www.fazer.fi/tilaatuotteita ja sen verkkokauppainstanssissa https://fazer-cafe.myshopify.com. Ostaessaan tuotteita kyseisestä verkkokaupasta Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä. Fazer Café pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja ilmoittamalla muutoksesta verkkokaupassa. Asiakas hyväksyy kulloinkin voimassa olevat ehdot asioidessaan verkkokaupassa. 

Näiden ehtojen lisäksi verkkokauppaan sovelletaan Fazerin verkkopalvelujen yleisiä käyttöehtoja. 
 

2. Verkkokaupan asiakaspalvelu

Fazer Ravintolat Oy (Y-tunnus 2372155-6) 
Käyntiosoite: Fazerintie 6, 01230 Vantaa 
Sähköposti: info.fazercafe@fazer.com 
 

3, Verkkokaupan ylläpitäjä

Fazer Ravintolat Oy (Y-tunnus 2372155-6) 
Käyntiosoite: Fazerintie 6, 01230 Vantaa 
Postiosoite: PL 17, 00941 Helsinki 

4. Verkkokaupassa asiointi ja henkilötiedot

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen tilatakseen verkkokaupasta. Tilauksia voi tehdä tilaamalla kertaluonteisesti syöttämällä pyydetyt tiedot verkkokaupan sivuilla. 
Tilatakseen Asiakkaalla on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero, ja Asiakkaan tulee antaa verkkokaupassa pyydetyt tiedot. Asiakas vastaa Fazer Café -verkkokaupassa Fazerille antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja ajantasaisuudesta. 

Fazer käsittelee Asiakkaiden henkilötietoja rekisterinpitäjänä kulloinkin voimassa olevan henkilötietojen käsittelyä koskevan lainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Mikäli henkilö on kerännyt verkkokaupassa ostoskoriin tuotteen, täyttää yhteystietonsa ja klikkaa "Jatka toimitustapoihin", mutta hylkää ostoskorin sisällön suorittamatta maksua, Fazer käsittelee hänen tietojaan lähettääkseen hänelle palveluviestin eli muistutuksen kesken jääneestä ostoksesta. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Fazerin tietosuojaselosteesta. 

5. Tilaaminen

Verkkokaupassa voi tilata tuotteita kertaluonteisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin ja suorittamalla maksu verkkokaupan kassalla tai paikan päällä Fazer Caféssa tuotteen noudon yhteydessä. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan ostoskorin sisältö ennen lopullista tilaamista. Asiakasta sitova maksuvelvollisuuden synnyttävä tilaus syntyy, kun asiakas lähettää tilauksensa verkkokaupassa. Tämän jälkeen Asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen lähtee automaattisesti vahvistus tilauksen vastaanottamisesta sekä voimassa olevat sopimusehdot. Fazer Cafélla on oikeus perustellusta syystä olla hyväksymättä tilausta tai osaa siitä tilauksen vastaanottovahvistuksen lähettämisestä huolimatta. 

Verkkokaupassa voi olla saatavilla myös tuotekokonaisuuksia, joiden täsmällistä sisältöä ei ole täydellisesti määriteltyAsiakas ymmärtää ja hyväksyy, että hän ei etukäteen tiedä tällaisen tuotekokonaisuuden täsmällistä sisältöä. 

6. Saatavuus

Fazer Café pyrkii siihen, että tuotteista on verkkokaupassa oikeat ja ajantasaiset tiedot, muttei voi taata tietojen virheettömyyttä eikä tuotteiden saatavuutta. Osa verkkokaupassa myytävistä tuotteista on ns. sesonkituotteita, joita on myynnissä vain rajoitettu erä. Verkkokaupassa esitetty tuote saattaa myös olla tilapäisesti loppu tai loppuunmyyty. 

On mahdollista, että verkkokaupassa ja ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu ennen maksutapahtumaa tai sen jälkeen. Fazer Café on yhteydessä Asiakkaaseen, mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, ettei Fazer Café pysty väliaikaisesti tai lainkaan toimittamaan tilattua tuotetta. Mikäli tilausta ei voida toimittaa lainkaan, eikä Asiakas halua korvaavaa tuotetta, Fazer Café hyvittää tilauksen kokonaissumman Asiakkaalle.

7. Hinnat 

Verkkokaupassa esitetyt tuotteiden hinnat ovat vähittäishintoja, jotka ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan (esimerkiksi kampanjahinnat ja alennukset). Hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron. 

Tuotteiden hinnat eivät sisällä muita mahdollisia käsittely- tai lisäkuluja, vaan ne ilmoitetaan erikseen verkkokaupan kassalla ennen tilauksen hyväksymistä. Sama erittely näkyy myös Asiakkaalle lähetetyssä tilauksen vastaanottovahvistuksessa. Verkkokaupassa esitetyt hinnat ovat voimassa vain osoitteessa www.fazer.fi/tilaatuotteita ja sen verkkokauppainstanssissa https://fazer-cafe.myshopify.com. Fazer Café ei takaa samoja hintoja Fazer Café -kahviloissa tai muissa verkkokaupoissa. Fazer Café pidättää oikeuden hintojen ja kulujen muutoksiin kuitenkin siten, että muutokset eivät vaikuta jo tehtyihin tilauksiin. Mikäli verkkokaupassa on esitetty virheellinen hintatieto ja se poikkeaa merkittävästi todellisesta hinnasta tai on poikkeuksellisen alhainen verrattuna yleiseen hintatasoon, virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido Fazer Caféta. 

8. Maksaminen

Asiakas voi maksaa tilauksensa verkkokaupassa Asiakkaalle tarjolla olevilla maksuvaihtoehdoilla tai paikan päällä Fazer Café -kahvilassa tuotteen noudon yhteydessä.  

Veloitus Asiakkaalta tehdään tilaushetkellä tai myymälässäVerkkokaupassa maksetut tilaukset vahvistetaan valmistettaviksi ja noudettaviksi, kun maksukortin myöntäjä on vahvistanut ostotapahtuman.  

Maksamisen yhteydessä on mahdollista käyttää myös Fazer Cafén Asiakkaalle mahdollisesti tarjoamia etukoodeja, jotka voivat oikeuttaa tuote- tai tilauskohtaiseen alennukseen. 

9. Tilauksen nouto

Asiakas noutaa tilauksen ilmoittamanaan päivänä valitsemastaan Fazer Café  
-kahvilastaAsiakkaalle lähetetään sähköpostiin toimitusvahvistus  

Asiakkaan tulee huomioida tilausta tehdessä verkkokaupassa mainittu tuotteiden toimitusaikaFazer Cafélla on oikeus pidentää toimitusaikaa esimerkiksi sesonkijuhlapäivinä.  

10. Peruuttamisoikeus 

Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa elintarvikkeiden kertatoimituksia. 

11. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatiot 

Fazer Café vastaa tuotteiden virheistä kulloinkin voimassa olevan soveltuvan lainsäädännön mukaisesti. Asiakkaan tulee tilauksen noudettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli Asiakas huomaa tuotteen olevan virheellinen, Asiakkaan tulee viipymättä virheen havaittuaan ilmoittaa virheestä suoraan siihen Fazer Café kahvilaan, josta on tuotteen noutanut. Tuotteet, joista reklamoidaan, tulee säilyttää, kunnes reklamaatio on käsitelty, tai Fazer Cafén pyynnöstä palauttaa Fazer Cafélle. 

12. Ylivoimainen este 

Fazer Café ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamasta tilauksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta. 

13. Sovellettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka

Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat erimielisyydet. Mikäli neuvottelut eivät johda sovintoratkaisuun, erimielisyydet ratkaistaan Suomessa Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakas voi kuitenkin viedä erimielisyyden myös kotipaikkansa käräjäoikeuden tai muun kuluttajariitoja käsittelevän elimen ratkaistavaksi. Suomessa tällainen taho on kuluttajariitalautakunta. Asiakasta kehotetaan ennen asian viemistä tuomioistuimen tai muun kuluttajariitoja ratkaisevan elimen käsittelyyn olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan. 

Lisäksi Asiakkaalla on mahdollisuus hakea verkossa tekemäänsä ostosta koskevalle erimielisyydelle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Euroopan komission ylläpitämän verkkovälitteisen ODR-riidanratkaisufoorumin (ODR = Online Dispute Resolution) kautta. Lisätietoja ODR-foorumista löydät täältä: 

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage